zzzzzssssnark

Hejsan.....Sitter här och försöker skriva något... Verkar dock mycket svårt. Inget har jag målat heller......Vad är det för en konstnär egentligen....Kan jag verkligen kalla mig konstnär....... Har helt enkelt varit stiltje hela sommaren. Har gjort allt för att komma igång, men icke. Istället har jag hängt på friskis och testkört Heidis intensiv spinning pass. Lärt mig svettas professionellt, gått från House till seriös techno, druckit Italienskt istället för Chilenskt och drömt om levande människor istället för att jag i hög hastighet jagat lastbilar som jag sedan med min "lilla" bil mejat ner och suddat ut, för alltid. Hela våren höll jag på med det där. Va så fruktansvärt trött på dom där nattliga äventyren att jag undvek och sova helt enkelt.
Men visst, det går även framåt då och då i min lilla konstnärstillvaro. Hoppas kunna få lite inspiration i Milano nästa vecka då det är dax att fynda lite vårmode 12. Efter ännu en vecka vid Comosjön är jag antagligen en "hel" konstnär igen. Det skulle såklart aldrig mitt ex/konstnär sedan länge, hålla med om. Han som är hårt skolad på Kinesiskt universitet - under sju års tid - och som idag äntligen har rätt att kalla sig konstnär, han ryser såklart av förtvivlan, och jag förstår honom. I Kina är det "finare" att vara konstnär än läkare. Andra dimensioner helt enkelt. Så kommer jag, o bara klampar in..... Får man göra så? Vi får helt enkelt se om Milano kan göra någon nytta på min meritlista,    ciao :)  sov sött

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0